Onze 4 daagse reis met Rachman deel 2 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ton en Jet Lierop - WaarBenJij.nu Onze 4 daagse reis met Rachman deel 2 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ton en Jet Lierop - WaarBenJij.nu

Onze 4 daagse reis met Rachman deel 2

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Ton en Jet

12 Oktober 2015 | Indonesië, Bogor

Smorgens werden we om 4.30 al gewekt door de imam door iedereen op te roepen voor t gebed....mijn god...wat n ellende (geloof me dit is iets wat ik niet ga missen als we weer thuis zijn...ook al hoort dit bij de cultuur van dit land)... t leven begint hier en om 6 uur is iedereen in t ritme van de dag....yippie.

Rond half 9 zijn we met 5 personen en 3 gidsen/ begeiders vertrokken, achterop brommers richting de Selakatberg. Dit is n begroeide vulkaan die we in 3 uur gaan beklimmen naar de top waar we dichtbij de rand van de krater komen. Maar eerst 3 uur klimmen door de jungle...prachtige tocht, dicht begroeid, soms glad en moeilijk begaanbaar. We grapten al onderweg of we in n aflevering van Robinson of Lost zaten.
Eenmaal aangekomen waren we zo blij want wat was dat n prachtig gezicht. Gedeeltes borrelde er op los, heerlijke zwavelgeur en flink wat stoom. Daar hebben we voor geklommen.
Zo inmens groot en wederom wat is de mens weer klein.
Na n stop begonnen aan de afdaling van 2 uur. Dat werd lastiger dan we dachten. ... we waren moe ... maar goed n dextro doet wonderen. Achter op de motor en weer terug naar de kampong.

We hadden tijd nodig om bij te komen....en dan is n douche met alleen koud water geen straf.

Ton genoot Savonds weer van de Indonesische maaltijd maar ik heb dit overgeslagen....mijn darmen en maag stonden behoorlijk overhoop.
We mochten die avond bij de andere gasten in t guesthouse slapen...zodat ik n toilet bij de hand had.
Ik kreeg smorgens nog een of ander kruidendrankje wat smerig was maar wel zou helpen....dan maar drinken.

De volgende dag zouden we via de puncak pas, waar n theeplantage te zien is, richting Bandung rijden....maar we hebben ons programma geskipt omdat ik me echt niet lekker voelde en zijn via de tolweg naar Bandung gereden
Wat achteraf ook niet veel heeft uitgehaald omdat elke ingang naar Bandung vol stond met files ivm n super belangrijke voetbalwedstrijd. ...!

Uiteindelijk hebben we vanaf half 9 smorgens tot 18.00 Savonds gereden met n aantal stops...

We waren blij met ons hotel...fijn bed, douche en kippensoep. ...deed me goed. Eindelijk naar bed.

De volgende morgen moesten we om 5.30 op....om 6.00 werden we naar t station van Bandung gebracht....waar we de trein namen naar Banjar. Wat n zorgzame mensen zijn er in indonesie. We werden geroepen dat we naar de trein konden...de volgende stond klaar om te wijzen waar onze trein stond. Bij de trein zelf stond n dame ons uit te leggen welke coupe we moesten nemen. Wij gingen zitten waar plaats was...nee hoor iedereen heeft hier n ticket op naam en zitplaats. Stopcontacten aanwezig. Vervolgens loopt er personeel rond voor de afval, anderen voor t verkopen van n
kussen zodat je wat prettiger zit, dan komen er 2 mannen van de organisatie, de ene checkt t kaartje de ander vinkt af.....en dan is er personeel voor de catering...waarvan je gebruik kunt maken. Hoezo topbediening? en wat een systeem voor t creëeren van banen.

De snelheid van de trein is niet zo geweldig. ...maar je kunt dan alles wel goed zien.
Na 3,5 uur werd ons persoonlijk verteld dat onze eindbestemming in zicht was. Service zeg....Rachman stond ons hier op te wachten om ons verder naar Parandangan te brengen waar we enkele guesthouses en hotels bekeken hebben en uiteindelijk n hotel gekozen hebben wat n leuke prijs had...fijn bed, douche , wasservice...zodat we ff kunnen bijtanken en onze ervaringen n beetje kunnen gaan ordenen. ...

Wat ik geleerd heb van Rachman is dat je niet alles moet geloven wat hij zegt....qua tijd kan hij geen inschatting maken ... geloof me, alles duurt dubbel zolang. Maar hij heeft een hart van goud, t beste met iedereen voor, is super gastvrij en wij zouden Rachmanreizen zeker aanbevelen.
Oh ja... de tour naar zijn moeder doet hij met iedereen. ..stond in t gastenboek...Iedereen zag de familiefoto's....ze kunnen goed toneelspelen...haha

Op dit moment hebben we onze eerste dag in Parandangan er op zitten....luieren, verslagen schrijven, treintickets naar yogyakarta geregeld, en nu nog n slaapplaats regelen. Morgen gaan we n tour doen naar de green vally ....tot n volgend reisverslag. ...veel leesplezier

Gr Ton en Jet

• 12 Oktober 2015 - 19:31

Marlene:

Hoiii

Prachtige foto,s zeg!!!
    Hopend dat je geen last meer heb van je buikkrampen, tja vervelend aan de schijt! Maar komt goed. Blijven drinken en ORS innemen .
    Wat je schrijft over de reisleider is zo herkenbaar!!! Och gewoon mee doen. Niet te veel over nadenken en je komt op leuke plekjes waar geen massa bus toerisme komt.
    Veel plezier.

• 12 Oktober 2015 - 22:50

Gerry:

Hey vakantiegangers....

Jammer van de theeplantage die hadden jullie vast interessant gevonden vooral de theefabriek (of de tijd heeft stil gestaan)...
    Wat betreft je darmen is het aan te raden om elke dag cola te drinken ook al heb je het gevoel dat het weer beter gaat...

Heel veel plezier in Yogyakarta...vergeet niet op de Borobudur de Boeddha aan te raken want dat brengt geluk.( helaas was mijn arm te kort) Gaan jullie ook naar de Prambanan? We lezen het in het volgend verslag wel...........overbodig om te zeggen geniet ervan want je kunt niet anders!!

Doeidoei....

• 13 Oktober 2015 - 06:57

Chantal:

Hey Ton en Jet, Fantastische verhalen al om te lezen zeg en prachtige foto's. Geniet, geniet, geniet. Jammer van het ziek zijn, maar ook dat hoort er waarschijnlijk even bij... Ze zijn ook overal hetzelfde die tourgides haha. Maar inderdaad gewoon doen wat goed voelt, dan is het altijd een goede keuze!

• 13 Oktober 2015 - 14:30

Martha:

Hoi Ton Jet.
    Wat een prachtige foto ,s Als je nu met de wedstrijd mee kon doen ,had je vast een prijs.
    En wat een intense beleving ,achter op de brommer ik zie het voor me.
    Wel super dat jullie het zo fijn hebben,Hier is het intussen koud geworden,dus geniet van het warme weer en van de verdere vakantie.
    Liefs Martha.

• 14 Oktober 2015 - 18:00

Maria Hoeben:

Kost geen mb. Ga het straks lezen.

• 15 Oktober 2015 - 08:30

Siet:

Ton en Jet, wat een mooie foto's en wat een geweldige ervaringen. Goed om dat als er een rust moment is op een rijtje te zetten en....genieten.

• 15 Oktober 2015 - 10:08

Pieter Slegers:

Hallo Jet en Ton,

wat een mooie foto,s idd. leuk ook het reisverslag moet ik dit uitprinten voor ons moeder ?
    hoop dat het wat beter gaat met de inwendige mens de komende dagen

veel plezier tot de volgende keer

Pieter

• 15 Oktober 2015 - 10:48

Pieter Slegers:

test

• 15 Oktober 2015 - 10:52

Pieter:

Wat een mooie fotos idd
    Leuk ook het reisverslag moet ik dit uitprinten voor ons moeder?
    Hoop dat het beter gaat met de inwendige mens de komende dagen

Veel plezier en tot de volgende keer

Pieter

• 15 Oktober 2015 - 14:04

Wilma:

Nou Ton en Jet, wat een belevenis. Mooie foto's en mooie verhalen.
    Geniet ervan en zo te zien doen jullie dat zeker.

• 16 Oktober 2015 - 02:32

Harriet And Ernie:

Ton and Jet

It is great to see your photos. It looks like you are having a wonderful adventure. I wish I could read Dutch better so I could learn more about your activities. Maybe I will get my Mom to translate. Enjoy!

• 16 Oktober 2015 - 02:40

Harriet And Ernie:

Very interesting descriptions of your travels now that I realize I can translate them!

• 16 Oktober 2015 - 16:22

Andrea:

Hoi Jet en Ton,

Ik ruik de schapen hier zo ongeveer :-)
    Zoals eerder al iemand aangaf iedere dag cola drinken en liefst waar de prik veelal uit is